Повернення товару

Порядок повернення коштів за придбаний товар в супермаркеті БригадирКо

Повернення коштів за придбаний товар належної якості:

  1. Повернення коштів за придбаний товар належної якості здійснюється у касі, якщо товар не підходить споживачу за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі товару.

  2. Повернення коштів за придбаний товар належної якості проводиться, якщо він:
    не використовувався;
    якщо збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, упаковка, яка містить інформацію про товар;
    розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві разом з проданим товаром.

  3. Повернення коштів за придбаний товар належної якості проводиться в розмірі вартості повернутого товару виходячи з вартості товару на час його купівлі.

  4. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. (ч.3.ст.9 Закон України ,,Про захист прав споживачів).

  5. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві на підставі паспорта чи документа, що посвідчує особу (1) документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України: а)паспорт громадянина України; б) паспорт громадянина України для виїзду за кордон; в) дипломатичний паспорт України; г) службовий паспорт України; ґ) посвідчення особи моряка; д) посвідчення члена екіпажу; е) посвідчення особи на повернення в Україну; є) тимчасове посвідчення громадянина України; 2)документи, що посвідчують особу, та підтверджують її спеціальний статус: а) посвідчення водія; б) посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон; в) повістка на постійне проживання; г) посвідка на тимчасове проживання; ґ) картка мігранта; д) посвідчення біженця; е) проїзний документ біженця. (п.1 ст.13 Закон України ,,Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус. (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2013, №51, ст.716).

  6. Якщо оплата за товар (послуги) здійснювалася у безготівковій формі шляхом застосування банківської платіжної карти –із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа, то повернення коштів за даний товар (послугу) відбувається у безготівковій формі на розрахунковий рахунок покупця, відкритий у банку через платіжну картку. (Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджена постановою Правління Нацбанку України від 21.01.2004 р. №22, Закон України від 06.07.95 р, №265*95-ВР ,,Про застосування реєстраторів розрахунковий операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”).

Повернення коштів за придбаний товар не належної якості:

2.1. Повернення коштів за придбаний товар не належної якості здійснюється у касі, якщо в товарі під час гарантійного терміну виник істотний недолік.

2.2. Істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недоступний використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежний від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором; 
(п.12 ст. 1 Закон України ,,Про захист прав споживачів”)/

 

2.3. Повернення коштів за придбаний товар не належної якості проводиться в розмірі вартості повернутого товару виходячи з вартості товару на час його купівлі.

2.4. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. (ч.3.ст.9 Закон України ,,Про захист прав споживачів).

2.5. Вимоги споживача розглядаються після предявлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. (ст.8 Закон України ,,Про захист прав споживачів”).

2.6. Повернення коштів за придбаний товар не належної якості проводиться на підставі висновку спеціаліста сервісного центру про наявність істотного недоліку в товарі, на який передбачено гарантійний термін.

2.7. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві на підставі паспорта чи документа, що посвідчує особу (1) документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України: а)паспорт громадянина України; б) паспорт громадянина України для виїзду за кордон; в) дипломатичний паспорт України; г) службовий паспорт України; ґ) посвідчення особи моряка; д) посвідчення члена екіпажу; е) посвідчення особи на повернення в Україну; є) тимчасове посвідчення громадянина України; 2)документи, що посвідчують особу, та підтверджують її спеціальний статус: а) посвідчення водія; б) посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон; в) повістка на постійне проживання; г) посвідка на тимчасове проживання; ґ) картка мігранта; д) посвідчення біженця; е) проїзний документ біженця. (п.1 ст.13 Закон України ,,Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус. (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2013, №51, ст.716).

2.8. Якщо оплата за товар (послуги) здійснювалася у безготівковій формі шляхом застосування банківської платіжної карти –із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа, то повернення коштів за даний товар (послугу) відбувається у безготівковій формі на розрахунковий рахунок покупця, відкритий у банку через платіжну картку. (Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджена постановою Правління Нацбанку України від 21.01.2004 р. №22, Закон України від 06.07.95 р, №265*95-ВР ,,Про застосування реєстраторів розрахунковий операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”).

Повернення товару належної якості у магазин (або обміняти його на аналогічний), якщо дотриманні наступні умови повернення товару:
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі.
Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Його немає у переліку тих товарів, що не підлягають обміну та поверненню (Додаток №3 до постанови кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172); ст. 9 Закону України ,,Про захист прав споживачів.

Перелік товарів належної якості, що не підлягають (поверненню) споживачами (покупцями)
Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994р.

Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни
Непродовольчі товари:
-фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір
-корсетні товари
-парфюмерно-косметичні вироби
-пір’яно-пухові вироби
-дитячі іграшки м’які
-дитячі іграшки гумові надувні
-зубні щітки
-мундштуки
-апарати для гоління
-помазки для гоління
-розчіски, гребінці та щітки масажні
-сурдини (для духових музичних існтрументі)
-скрипічні підборіддя
-рукавички
-тканини
-тюлегардинні і мережеві полотна
-килимові вироби (метражні)
-білизна настільна
-білизна постільна
-панчішно-шкарпеткові вироби
-товари в аерозольній упаковці
-друковані видання
-лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтуси, наличник), плитні матеріали (деревоволокнисті та деревостружкові плити, фанера) і скло, нарізні або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником)
-аудіо, - відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом
-вироби з натурального та штучного волосся (перуки)
-товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо).
-ювелірні вироби з дорогіцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органного утворення та напівдорогоцінного каміння

Повернення товару відбувається лише на підставі ,,Паспорта громадянина України, для громадян інших країн паспортний документ, посвідка на проживання особи без громадянства та інші, визначені законодавством України
(Згідно п.4.8 розділу 4 порядку реєстрації, опломбування та застосування РРО за товари та послуги, затвердженим ДПА України від 28.04.2004р. №248)

До уваги покупців

Розрахункова операція-приймання від покупців готівкових коштів. Платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), розрахункових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послуга), а у разі застосування банківської платіжної карти – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення (відмови від послуги)

-оформлення розрахункових документів щодо повернення коштів у банк покупця (ст.2 Закону про РРО). Загальні правила, види і стандарти розрахунків клієнтів банків у грошовій одиниці України на території україни, що здійснюються за участю банків, встановлено Інструкцією № 22,, Про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті”., п.1.3 якої визначено , що вимоги цієї інструкції поширюються  на всіх учасників безготівкових розрахунків та обов’язкові до виконання.

Пунктом 1.4 Інструкції №22 визначено, що безготівкові розрахунки – перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за доручення підприємств і коштів  фізичних осіб, внесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді. 

Отже, якщо оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів відбувається у безготівковій формі через установу банку.